Viata sanatoasa


Obiceiuri pentru un stil de viata sanatos

Exista cateva schimbari minore pe care le putem face in viata de zi cu zi si care ne pot ajuta la imbunatatirea starii fizice si mentale dar si la dobandirea unei vieti mai sanatoase.

marul malus_communis_4In primul rand trebuie sa adoptam o dieta echilibrata. Mereu am auzit ca trebuie sa mancam legume pentru o alimentatie sanatoasa. Este foarte adevarat deoarece hrana vie (alimentele care contin enzime: legumele, fructele, ierburile, cerealele integrale) trebuie sa fie de aproximativ 70-75% din alimentatia noastra zilnica si restul de 25-30% reprezentata de alte alimente.

Atentie, prin fiert, copt sau prajit alimentele isi pierd proprietatile nutritive, inclusiv enzimele.

De asemenea trebuie sa luam micul-dejun in fiecare dimineata. S-a descoperit ca persoanele care iau micul dejun au tendinta de a ingera o cantitate mai mare de vitamine si minerale si mai putine grasimi si colesterol pe parcursul intregii zile. Sa nu uitam si pranzul. Multi oameni sunt atat de ocupati incat uita de masa de pranz, ceea ce duce la o supraalimentare seara, la cina. Daca sarim peste masa de pranz, nivelul nostru de energie va scadea.


exercitii fiziceO alta modalitate pentru dobandirea unei vieti sanatoase este sa avem grija de corpul nostru. Foarte multe persoane nu fac exercitii fizice in mod regulat. Chiar si o mica crestere a activitatii fizice regulate poate ajuta in controlul greutatiii corporale si in imbunatatirea sanatatii fizice si mentale. Aceasta grija pentru corpul nostru inseamna de asemenea si evitarea tutunului, a drogurilor si a exceselor de orice fel.

Trebuie sa avem grija si de igiena corpului, mai ales atunci cand vine vorba de igiena dintilor si a gurii care poarta bacterii daunatoare asociate de aparitia diabetului zaharat si a accidentelor vasculare. Potrivit cercetatorilor, folosirea atei dentare in fiecare zi poate adauga aproape 6,5 ani in viata noastra.

O viata sanatoasa inseamna si odihna. Lipsa frecventa a odihnei este asociata cu afectiuni ca: depresie, anxietate, colesterol ridicat si obezitate. Trebuie sa adoptam un program regulat de somn, de aproximativ 7-8 ore de odihna neintrerupta in fiecare noapte.

Incluzand toate aceste sfaturi in viata de zi cu zi cu siguranta va veti imbunatati starea fizica si psihica, dobandind mai multa energie si mai mult entuziasm.


Alte articole din aceeasi categorie:

Cum sa slabesti in mod sanatos (afisari: 3052)

Diabetul zaharat: o boală grava? (afisari: 2194)

Streptococul auriu: simptome si tratament (afisari: 36427)

Afectiunile sezonului rece. Cum le tratam? (afisari: 3041)

Natura si organismul uman (afisari: 2370)