Publicitate

Produse naturiste


ceaiuri
Greenly Magazine | Revista ta de mediu

Vitamine si minerale

Vitaminele si mineralele ajuta la buna functionare a organismului uman, actionand totodata si ca antioxidanti.

Calciul, Fosforul

In ziua de astazi majoritatea persoanelor se confrunta cu lipsa calciului in organism, in primul rand datorita alimentatiei deficitare in acest macroelement.

Calciul ajuta la formarea si intarirea oaselor si danturii, fiind foarte important in reglarea ritmului cardiac.

Calciul se gaseste atat in produse de origine vegetala, cat si animala (galbenus de ou, branza, branza de burduf, lactate).

Citește mai departe:Calciul, Fosforul

Clorul, Fierul

Clorul este foarte important pentru organismul nostru, deoarece asigura echilibrul acid-baza a sangelui, si contribuie la formarea acidului clorhidric in stomac.

Clorul poate fi procurat din urmatoarele surse naturale:

coacaze, capsuni, patrunjel, morcovi, fragi, macese, banane, alune, zmeura, nuci, agrise, varza, vinete, tomate, salata verde, spanac, andive, ridichi, cartofi, patrunjel, napi, gulii, morcovi, leguminoase uscate, ciuperci.

Citește mai departe:Clorul, Fierul

Vitamina B3 (niacina)

Vitamina B3 mai poate fi intalnita si sub denumirea de vitamina PP.

Este o vitamina foarte importanta pentru organismul nostru deoarece rolul principal este de a produce energie.

Vitamina PP se gaseste in ficat, carne de pui, oua, creier, rinichi dar si in produse vegetale precum: ciuperci, smochine, curmale, cartofi, produse derivate din cereale, mere, pere, mazare verde, avocado, morcovi, unt de arahide.

Citește mai departe:Vitamina B3 (niacina)

Cromul, Iodul

Cromul este un mineral important in sinteza colesterolului.

Cromul poate fi procurat din surse naturale precum: varza, ulei de porumb, moluste, crustacee, cereale, germeni de grau, carne.

De asemenea acest mineral ajuta in procesul de crestere. Unele plante medicinale au in compozitia lor si crom: coada soricelului, lemnul dulce, trifoiul.

Citește mai departe:Cromul, Iodul

Vitamina B6 (piridoxina), Vitami...

Vitamina B6 este importanta pentru organismul uman, deoarece ii asigura energia de care are nevoie, producand anticorpi si regenerand globulele rosii. De asemenea aceasta vitamina contribuie la:

- degradarea si sinteza aminoacizilor, 

- buna functionare a sistemului nervos si

Citește mai departe:Vitamina B6 (piridoxina),...

Magneziul, Sodiul

Magneziul ca si calciul si fosforul pe langa alte roluri, ajuta si la formarea oaselor.

Aceasta se gaseste cu preponderenta in oleaginoase (masline, nuci, arahide, alune), banane, castane, varza, leguminoase uscate, fulgi de ovaz, citrice, migdale, smochine, porumb, mere.

Magneziul ajuta si in sinteza proteinelor, regland ritmul cardiac, si ajutand in constructia musculara si functionarea normala a nervilor. Acest macroelement mai poate fi intalnit si in produse de origine animala: rinchi, galbenus de ou, ficat.

Citește mai departe:Magneziul, Sodiul

Vitamina B8 (biotina), Vitamina ...

Vitamina B8 se gaseste cu preponderenta in fructe, orez integral, rosii, spanac, paducel, papadie, nuci, ciuperci, porumb, morcovi, dar si in alimente de origine animala (lapte).

Aceasta vitamina este importanta deoarece ajuta la:

- metabolismul grasimilor, proteinelor, carbohidratilor, calmeaza durerile musculare, si

Citește mai departe:Vitamina B8 (biotina),...

Manganul, Vanadiul

Manganul este un mineral ce ajuta la echilibrarea nivelului glucozei in organism, a colesterolului si grasimilor.

Acesta poate fi administrat prin consumul urmatoarelor produse naturale: seminte, frunze de ceai, mazare, cereale, sfecla, nuci, ghimber.

Manganul ajuta si la buna functionare a activitatii hormonale, la intarirea oaselor si aprovizionarea organismului cu energie.

Citește mai departe:Manganul, Vanadiul

Vitamina C (acidul ascorbic)

Vitamina C este cunoscuta si apreciata in primul rand pentru rolul ei de antioxidant pentru organismul uman.

Vitamina C se gaseste in mod natural intr-o serie de fructe si legume proaspete.

Daca se ia mai multa vitamina C decat doza zilnica recomandata pot aparea tulburari la nivelul stomacului.

Cele mai bogate in vitamina C sunt:

Citește mai departe:Vitamina C (acidul ascorbic)

Potasiul, Seleniul

Potasiul este extrem de important in crestere fiind recomandat si pentru transmiterea impulsurilor nervoase.

Potasiul se gaseste in stare naturala in: fructe oleaginoase, prune uscate, banane, patrunjel, andive, caise, tomate-bulion, spanac, varza alba, ciuperci, hrean, fulgi de ovaz, leguminoase uscate (fasole, mazare, linte), dar si in produse de origine animala: icre, carnuri.

Citește mai departe:Potasiul, Seleniul

Vitamina D, Vitamina E

Vitamina D poate in gasita in mod natural in:

bara_verde- spanac, salata verde,

- ulei de soia, ulei de masline,

- germeni de grau, zbarciog;

Citește mai departe:Vitamina D, Vitamina E

Vitamina A (Caroten)

Vitamina A, se mai numeste si caroten, deoarece nu se gaseste propriu-zis in plante, ci sub forma de carotina.

Propriu-zis, vitamina A poate fi intalnita in alimentele de origine animala ca: lapte, peste gras, oua, branzeturi, rinichi, ficat, carne de vitel si carne de oaie.

Vitamina A are un rol esential in mentinerea unei bune functionari a retinei.

Citește mai departe:Vitamina A (Caroten)

Vitamina K

Vitamina K are un rol principal in coagularea sangelui,  prevenind astfel aparitia hemoragiilor.

Vitamina K este produsa si de bacteriile intestinale.

Fiindca vitamina K are principalul rol in coagularea sangelul, lipsa acesteia din organism ar putea duce la sangerarii, chiar si hemoragii. In cazul femeilor, lipsa acestei vitamina poate genera o menstruatie mai abundenta.

Citește mai departe:Vitamina K

Vitamina B1 (tiamina)

Aproximativ toate vitaminele B (B1, B2, B3, B6, B8, B9, B12) se gasesc in plante si legume precum: spanacul, varza, salata verde, cartoful, rosia, mazarea, fasolea.

Vitamina B1 este cunoscuta pentru actiunea ei la nivelul muschilor, contribuind la transformarea grasimilor in energie.

Aceasta se poate gasi atat in produse de origine animala (peste gras, peste semingras: pastrav, biban, stiuca, somn, cega, lin, carne de porc, carne de pasare, icre), cat si in produse de origine vegetala.

Citește mai departe:Vitamina B1 (tiamina)

Zincul, Cuprul

Zincul este un mineral ce ajuta si este util in dezvoltarea normala, sinteza proteinelor si formarea insulinei.

Acesta se gaseste in fasole, seminte de floarea soarelui, ridichii, ciuperci, varza, seminte de dovleac, lactate, stridii, oua.

Nu trebuie sa se exagereze cu administrarea zincului, deoarece poate fi periculos, perturband absorbtia cuprului. Se recomanda a se incerca echilibrarea relatiei cupru-zinc.

Citește mai departe:Zincul, Cuprul

Vitamina B2 (riboflavina)

Vitamina B2, este esentiala pentru functionarea optima a organismului, ajutand procesele metabolice. Principala activitate desfasurata de vitamina B2 este degradarea grasimilor si proteinelor.

Aceasta vitamina se gaseste atat in produse de origine animala (cascaval, branza, ficat, smantana, oua, carne de vita, de pasare, de oaie) cat si in plante, fructe si legume.

Citește mai departe:Vitamina B2 (riboflavina)