Publicitate

Greenly Magazine | Revista ta de mediu

Vitamina B8 (biotina), Vitamina B9 (acidul folic)


Vitamina B8 se gaseste cu preponderenta in fructe, orez integral, rosii, spanac, paducel, papadie, nuci, ciuperci, porumb, morcovi, dar si in alimente de origine animala (lapte).

Aceasta vitamina este importanta deoarece ajuta la:

- metabolismul grasimilor, proteinelor, carbohidratilor, calmeaza durerile musculare, si

- previne caderea parului, actionand asupra acestuia prin mentinerea sanatatii.

Vitamina B9 se poate gasi in:

bara_verde- caise, migdale,

- porumb, legume verzi,

- fasole, grau integral,

- castane, avocado.

Asupra organismului uman, aceasta vitamina are un rol foarte important: contribuie la formarea hemoglobinei, indepartand astfel posibilitatea aparitiei anemiei.

Este foarte importanta pentru femeile insarcinate. De asemenea carenta acestei vitamine in organism duce la anemie.


Alte articole din aceeasi categorie:

Manganul, Vanadiul (afisari: 2675)

Zincul, Cuprul (afisari: 2651)

Cromul, Iodul (afisari: 2983)

Potasiul, Seleniul (afisari: 3111)

Magneziul, Sodiul (afisari: 2854)