Publicitate

Greenly Magazine | Revista ta de mediu

Calciul, Fosforul


In ziua de astazi majoritatea persoanelor se confrunta cu lipsa calciului in organism, in primul rand datorita alimentatiei deficitare in acest macroelement.

Calciul ajuta la formarea si intarirea oaselor si danturii, fiind foarte important in reglarea ritmului cardiac.

Calciul se gaseste atat in produse de origine vegetala, cat si animala (galbenus de ou, branza, branza de burduf, lactate).

Exista o serie de surse naturale bogate in calciu. Printre cele mai cunoscute sunt: legumele verzi, fasolea, arahidele, maslinele, nucile, alunele, semintele de susan, cerealele.

Atunci cand se administreaza calciul, trebuie luat si magneziu, deoarece ajuta la prevenirea depozitarii calciului in celule si tesuturile moi.

Printre alte functii principale ale calciului in organism se numara si: lupta impotriva coagularii sangelui si sinteza hormonala.

Fosforul are un rol extrem de important inconstructia normala a oaselor si dintilor, avand roluri importante si in functionarea normala a activitatii nervoase.

Fosforul se gaseste in surse naturale ca: mure, castane comestibile, varza creata, prune uscate, bulion, tomate, salata verde, spanac, patrunjel, mazare, fulgi de ovaz, napi, hrean, fasole verde, ceapa, conopida, orz, ciuperci, leguminoase uscate, nuci, alune, arahide.

Fosforul mai poate fi intalnit si si in produse de origine animala: lapte, smantana, unt, branzeturi, carnuri.


Alte articole din aceeasi categorie:

Manganul, Vanadiul (afisari: 2362)

Zincul, Cuprul (afisari: 2395)

Cromul, Iodul (afisari: 2646)

Potasiul, Seleniul (afisari: 2834)

Magneziul, Sodiul (afisari: 2590)